kreatywnosc sa ed catmull
  • Biografia
  • Biznes
  • Sukces

Kreatywność S.A. Droga do prawdziwej inspiracji – Ed Catmull, Amy Wallace

Moja ocena:
5/5

Ed Catmull, prezes firmy Pixar, dzieli się technikami zarządzania jedną z najsłynniejszych firm świata. Kreatywność Sa to opowieść o porażkach i zwycięstwach, o sile kreatywności, o wytrwałości. Jest to jednak przede wszystkim poradnik zarządzania z historią w tle. Z historią nawet dosłownie, jeśli weźmiemy pod uwagę profil firmy Pixar 😀 Książkę się czytało świetnie i skorzysta na jej treści zarówno osoba, która szuka rad dotyczących kreatywności, ta, która zarządza rosnącą organizacją oraz osoba, którą po prostu interesuje historia tej wytwórni. Naprawdę polecam. Jedna z lepszych biografii, jakie czytałam.

Kliknij w ten link i czytaj tę książkę oraz inne przez 30 dni za darmo na Legimi.

Linki afiliacyjne


Ulubione cytaty z książki
  • Większości ludzi niepowodzenia kojarzą się z bagażem - i to ciężkim - co moim zdaniem wynika z doświadczeń, jakie były naszym udziałem jeszcze w czasach szkolnych. Od najmłodszych lat wbija nam się do głów, że niepowodzenie jest rzeczą złą. Oznacza, że czegoś się nie nauczyliśmy lub nie przygotowaliśmy się odpowiednio, że zostajemy z tyłu lub - jeszcze gorzej! - że nie jesteśmy wystarczająco inteligentni. Niepowodzeń należy się wstydzić. To przekonanie przenosimy w dorosłość (...) nasze emocjonalne reakcje nadal są takie jak w czasach dzieciństwa. Nie możemy się z tym uporać - poczucie wstydu jest głęboko zakorzenione (...) Trzeba zacząć myśleć inaczej (...)błędy nie muszą być złem. Nie są nim. To nieunikniona konsekwencja próbowania czegoś nowego (a jako taką należy postrzegać ją jako rzecz pozytywną, gdyż bez eksperymentowania nie ma mowy o oryginalności).

  • Zatrudniając nowych ludzi, więcej uwagi poświęć ich potencjałowi i możliwościom jego rozwoju niż aktualnemu poziomowi ich umiejętności. To, co będą w stanie zrobić jutro, jest ważniejsze od tego, co są w stanie zrobić już dziś.

  • Jeśli w twojej organizacji są ludzie, którzy uważają, że nie mogą w pełni swobodnie się wypowiadać i proponować nowych pomysłów, przegrasz.

  • Nowe kryzysy nie zawsze są czymś niepożądanym – to właśnie one badają i demonstrują wartości firmy. Proces rozwiązywania problemów często łączy ludzi i buduje kulturę.

  • Jeśli więcej prawdy słychać na korytarzach firmy niż na jej naradach i spotkaniach, masz problem.

Shopping Cart