Czy tworzenie treści zajmuje Ci godziny? Czy czujesz, że każda publikacja pochłania zbyt dużo Twojego czasu? Jeszcze niedawno miałam ten sam problem. Długie godziny spędzone na researchu, pisaniu, edycji i optymalizacji treści. Na szczęście odkryłam wspaniałą funkcję ChatuGPT i stworzyłam swojego asystenta – Treściopisacza, który dziś pomaga mi generować treści w moim stylu w ułamku wcześniejszego czasu. Jak to działa i ile godzin udało mi się odzyskać? O tym w poniższym artykule!
Dzięki platformie CampusAI nauczyłam się efektywnie wykorzystywać ChatGPT do pracy. CampusAI dostarcza ustrukturyzowane materiały, praktyczne ćwiczenia i wsparcie, dzięki czemu mogę w pełni wykorzystać możliwości AI. Jeśli chcesz dołączyć do tej platformy i nauczyć się skutecznej współpracy z AI, wpisz w koszyku kod: PAULINA20, który da Ci 20% zniżki na subskrypcję!
Jak powstał mój asystent pisania treści “Treściopisacz”?
Pisanie różnego rodzaju treści zawsze zabierało mi bardzo dużo czasu. Nie lubiłam siedzieć nad pustą kartką i przez minuty albo godziny zastanawiać się: o czym by tu napisać? jak zacząć? Pomysł na stworzenie “Treściopisacza” zrodził się z potrzeby usprawnienia tego procesu.
Każdy z tekstów, który tworzę (podcast, newsletter, post na bloga, rolka na Instagrama) wymaga nie tylko czasu, ale i spójności z moim stylem, wartościami i celem, który chcę tym tekstem osiągnąć. Zrozumiałam, że potrzebuję wsparcia, które odciąży mnie w tych zadaniach, a jednocześnie zachowa autentyczność przekazu. Tak oto powstał Treściopisacz – wirtualny copywriter o mało oryginalnej nazwie, ale bardzo pomocny, bo odzyskałam dzięki niemu kilkanaście godzin w tygodniu.
Jak asystent z ChatGPT pomaga mi w pracy?
Żeby mój wirtualny copywriter dostarczał mi takie konspekty, pomysły i szablony treści, jakich potrzebuję, musiałam nauczyć go mojego stylu i moich preferencji. Rozpoczęłam od “nakarmienia” go moimi dotychczasowymi treściami, aby nauczył się mojego stylu, tonu i wartości, które chcę przekazywać swoimi treściami. Proces ten przypominał szkolenie nowego członka zespołu – wymagał cierpliwości i precyzji, dopytywania, proszenia o podsumowanie lekcji, jakie wyciągnął z poszczególnych przekazanych treści. Cały ten proces był jednak tego warty! Jakie są zatem efekty pracy z Treściopisaczem?
Efekty współpracy z Treściopisaczem
Po zakończeniu etapu treningu, Treściopisacz stał się ogromnym wsparciem w mojej codziennej pracy. Oto, w jaki sposób wykorzystuję go na co dzień:
Generowanie pierwszych wersji treści: Niezależnie od tego, czy potrzebuję napisać artykuł na bloga, czy przygotować newsletter, “Treściopisacz” tworzy wstępną wersję, którą następnie dostosowuję lub opisuje mi, co warto w takim tekście wziąć pod uwagę. Dzięki temu oszczędzam czas na tworzeniu od podstaw.
Tworzenie szablonów treści: Dzięki analizie wcześniejszych wiadomości oraz celów, jakie ma spełniać dany tekst (np. sprzedaż na stronie sprzedażowej czy budowanie zasięgu z posta na LinkedIn) – Treściopisacz tworzy szablony treści, np. na stronę internetową lub podcastu, który potem wypełniam tylko treścią. To rozwiązuje problem zaczynania pisać od “pustej kartki”.
Tworzenie materiałów szkoleniowych: Na co dzień prowadzę webinary i szkolenia dla firm. Dzięki Treściopisaczowi, o niebo szybsze stało się: wymyślanie scenek do ćwiczeń np. komunikacji czy asertywności (to zajmowało mi zawsze najwięcej czasu, a teraz “tworzy się” w minutę) czy tworzenie konspektów szkoleń dopasowanych do potrzeb klienta.
Realnie oceniam, że dzięki Treściopisaczowi odzyskałam kilkanaście godzin w tygodniu, które poświęcam na inne zadania np. strategiczną pracę nad moim biznesem, spotkania z klientami czy… po prostu odpoczywanie! I to jest w tym najpiękniejsze.
Żeby Ci udowodnić, że Treściopisacz uczy się szybko mojego stylu, zobacz, co napisałam mu w informacji zwrotnej ostatnio, gdy przygotował dla mnie jeden z tekstów.
Jak zacząć korzystać z ChatGPT?
Jeśli zastanawiasz się, jak wdrożyć podobne rozwiązanie u siebie, kluczem jest odpowiednie przygotowanie i edukacja. Samodzielne zgłębianie tajników AI może być czasochłonne i skomplikowane – ja sama próbowałam to robić z 2 lata temu i czułam chaos wśród wielu materiałów o różnej jakości… Dlatego warto skorzystać z platform edukacyjnych, które oferują kompleksowe wsparcie w tym zakresie.
Jedną z nich (i tą, na której ja sama się uczę!) jest CampusAI – wirtualna platforma oferująca środowisko do nauki mieszanej (blended learning), dostosowana do różnych poziomów zaawansowania. Dla początkujących dostępne są interaktywne kursy stworzone w najnowszej technologii awatarów, uczące praktycznych umiejętności. Bardziej zaawansowani użytkownicy mogą wykorzystać swoją wiedzę w projektach branżowych.
Nauka w CampusAI przypomina trochę naukę szkolną – po zaliczeniu różnych kursów przechodzisz na wyższe poziomy, zdobywasz po drodze certyfikaty (a to wspaniały dodatek do CV!) i uczysz się coraz bardziej zaawansowanych rzeczy. Poza tym nauka na CampusAI to czysta rozrywka – jednym z moich ulubionych zadań było “rozmawianie” z ChatGPT, który miał się wcielić w wybraną postać historyczną – ja wybrałam Krzysztofa Kolumba. Bawiłam sie wyśmienicie 🙂
Aby ułatwić Ci rozpoczęcie przygody z AI, mam dla Ciebie specjalny kod rabatowy. Wpisując PAULINA20 podczas rejestracji na CampusAI, otrzymasz 20% zniżki na subskrypcję.
To doskonała okazja, by zainwestować w rozwój swoich kompetencji i wprowadzić innowacyjne rozwiązania do swojego biznesu oraz baaaardzo pożądną pozycję do swojego CV.